Känslan av att vara förlorad

Har haft en helt adekvat afton, lugnt med alkohol och vännerna jag varit hemma hos. Det jag förlorat har kommit åter; en påse med fiskesaker och ett brev med min sjukskrivning, färdigfrankerat, till Försäkringskassan. Jag har således sluppit den värsta ensamheten. Har glatt mig åt att min kvinna varit ute och festat utan mig, att hon haft det trevligt på egen hand. Och även jag har haft det trevligt, trots att jag tagit det lugnt.

Men så, plötligt, när hon kom hem och då vi suttit och talat om vad som hänt de senaste tre (fantastiskt trevliga) dagarna blev jag plötsligt så nedstämd. Så oerhört nedstämd. Vet inte varför. Kanske är det min depression. Kanske är jag bara sådan? Det är bara det att jag känner mig så förlorad. Som om jag faller mot något utan botten . . .

Det är inte trevligt.

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 20 september, 2009.

2 svar to “Känslan av att vara förlorad”

  1. Mörkret kan hoppa upp och bita en där bak, jag känner till det där.

    Allt är som vanligt, man tänker glada tankar – och så plötsligt . mörker.

    Enda sättet att bota det är med Viljan. Man måste vilja något annat, säga sig: att deppa är inte okej, depression är ingen option!

    Ord ord… jag vet inte vad jag ska säga. Men håll ut, du vet att NÅGOT ANNAT finns än depression och fanstyg. Du har receptet men glömmer det ibland. Så är det i alla fall för mig.

    Gilla

    • Bäste Svensson –

      Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva till dig. Det enda jag kan vara genuint uppriktig om i nuläget är att förmedla ett TACK för att du fortsätter att kommentera här på marmeladkungen, samt för att du visar intresse för samt bryr dig om mig. Alla tips är väsentliga.

      Gilla

Kommentera

 
