Marmeladkungen publiceras i nästa nummer av tidskriften Eskapix

Fick under gårdagen, sängliggande i feber, den positiva nyheten att den enligt mitt tycke obehagligaste novell jag hittills skrivit inom skräckgenren antagits och kommer att publiceras i nästa nummer av tidskriften Eskapix.

Dock verkar det som att titeln kommer att förändras, vilket ger mig något att reflektera över. Skulle gärna dela med mig av den nuvarande, men då det finns en möjlighet att det ändå blir den, är det onödigt att publicera den… Om den ändras kan jag alltid återkomma med en diskussion rörande novelltiteln? Detta är en intressant tanke med tanke på titeln som ni inte får läsa just nu…

***

För övrigt fick jag under dagen även två böcker signerade av översättaren Artur Isfelt:

Robert Louis Stevensons novellsamling Tusen och fler nätter, samt G. K. Chestertons roman Notting Hills Napoleon, båda publicerade på H:ströms bokförlag. Kan inte annat än att vara nöjd.

Tusen tack, bäste Arthur och herr H:ström.

Önskar läsaren läsa mer om böckerna ifråga, samt se bilder på bokomslagen har jag skrivit om dem tidigare här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 30 september, 2009.

Kommentera

 
