vAD jAG äR – det vet jag inte

Jag är ett litet deprimerat as; en galen och deprimerad skribent som varit med om alldeles för mycket eller alldeles för litet; en varierad antihjälte som älskar mörker eftersom det då för mig är mest ljust; en varierad och meningslös och rädd och skrämd liten pojke i en mans kropp; en individ som är så lärd (med eller utan visdom) att jag mest bara fått frågor som jag aldrig kommer att få svar på.

Men det viktigaste jag kommit till insikt med är att jag FAKTISKT är en ytterst vänlig själ, som helst av allt inte vill orsaka någon annan NÅGOT ont, vare sig något fysiskt eller psykiskt. Det spelar heller ingen som helst roll vad jag tycker om personen i fråga.

Visst kan jag tycka mindre bra om vissa individer, ex när de gjort mig illa. Men . . .

Jag saknar förmågan att hata.

Den här veckan har jag insett att jag hellre tar emot skit än ger det till andra. Samt att jag verkligen upplever mig själv som mindre värd än andra, varför jag ex skulle ge mitt liv om det innebar att någon av mina vänner skulle få leva. Jag upplever mig själv såsom mindre värd än de jag umgås med.

Rätt eller fel. Det spelar ingen roll.

Jag är här och nu bara ärlig och skriver vad som för mig är sanning.

(Tänk vad jag kunde skriva här om jag inte var censurerad!)

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 3 november, 2009.

Kommentera

 
