Marmeladkungens frånvaro

Det är förstås mången som undrat och säkert fortfarande undrar varför jag inte skrivit något på ett tag. Svaret är förstås det omåttligt tråkiga: Jag har personliga problem. Dessutom finns det en sak som … det kommer att avslöjas.

Men nu. Denna vecka och förhoppningsvis även framöver kommer jag ha desto mer att berätta eller skriva om. För det har hänt mig så mycket att det är sant! Och här börjar jag nu från början, och kommer i fortsättningen att försöka göra detta i olika blogginlägg, för läsbarhetens skull.

I slutet av förra veckan bosatte jag och en god vän oss i ett stort hus i Gullspång, strax utanför Mariestad (ex. kommer fotbollspelaren Olof Mellberg därifrån). Vi hade en otroligt trevlig tid tillsammans med vår värd, som visade sig vara Margit ”Sagan om Isfolket” Sandemos son: Fred Sandemo (nedan). Därför fick jag höra en hel del historier om hans mor, Margit, samt om denne riktigt trevlige och sköne lirare. Jag kan bara inte förstå hur man med min personlighet hela tiden träffar nya, underbara vänner.

Men dessa anekdoter får jag tyvärr inte dela med mig av, och jag respekterar förstås de som inte vill att jag ska berätta något de sagt. Alltid.

Däremot kan jag visa lite videor jag filmat på en annan skön snubbe, då (åtminstone) jag uppskattar speciella individuella förmågor, som man aldrig tidigare sett.

(Här kommer jag inom det snaraste att publicera en video – ska bara lista ut hur man gör först när den inte ligger på Youtube. Det verkar tyvärr kosta pengar i dagsläget, men jag ska komma runt detta.)


* * *

(Avslutningsvis kan jag förresten inom parentes nämna att jag kom hem i fredags för att tillsammans med Marmeladdrottningen gå ut på puben/klubben Hjorten i Mariestad, samt att detta antagligen var det trevligaste tillfälle jag någonsin haft där.

Blev dessutom inbjuden av det band som uppträdde att tillbringa natten på deras efterfest, i ett hus på den kanske trevligaste/roligaste efterfest jag någonsin varit på. Sinnessjukt. Mellan bandets uppträdanden för alla festens besökare fick jag dessutom öva mig på att läsa dikter och limerickar osv i mikrofon för alla de som var där, vilket bara det var säreget, och, som jag tror och hoppas, uppskattat.)

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 9 december, 2009.

Kommentera

 
