Merry FG-mas!

Har lagt barnen under granen, klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, har hängt ut gröten i jultjärven, lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda, satt fjädrarna i riset, , har klätt granen med nybakta lussekatter eller var det dem vi skulle haft på lucia? Strunt samma – huvudsaken är att jag har järnkoll på allt snart klar och inte ett dugg stressad. Trevlig midsommar på er!

* * *

Nåja. På ett något mer seriöst plan har jag en tanke på rubriken till detta inlägg. Som vanligt mår jag dåligt under jul. Denna gång har jag åkt på en eller flera rejält allvarliga halsinfektioner, varav åtminstone en är halsfluss och den andra troligen satt sig på stämbanden. Kan alltså inte prata, är sängliggande och äter starkaste Kåvepenin-dosen utan ork till något sådant som att vare sig dela ut eller öppna julklappar, tja, orkar knappt skriva ens det här. Men om jag ska vara ännu ärligare brukar jag egentligen må ännu sämre på och omkring jul.

Hur som helst. Detta är orsaken till varför jag är dålig på att höra av mig, frekventera fester, ringa, skriva brev och mejl och svara på kommentarer osv. Jag återkommer dock naturligtvis så fort det bara är ämnat.

God jul tillönskas dock er alla.


~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 25 december, 2009.

2 svar to “Merry FG-mas!”

  1. Gud loj på dig själv 🙂

    Gilla

  2. dito, dito, min vän!

    Gilla

Kommentera

 
