Hur det skulle kunna se ut om många stora företag gör reklam för samma sak (läs kondomer)?

Hur deprimerad jag än må vara så upplever jag mig närmast tvungen att variera mig, här och i livet, att försöka för min egen skull och för andras. Det behöver ju inte alltid vara helt gravallvarligt, eller, vad sägs om kommentarerna till mitt föregående humoristiska inlägg om aforismer? Lite humor någon gång verkar uppskattas.

Om vi nu tänker oss att en hel del stora företag skulle börja tillverka, sälja och göra reklam för till exempel kondomer – tja, det skulle bli några nya, trevliga märken att välja på, rejält annevesare än RFSU:s nuvarande svenska urval:

FELIX kondomer: Gör det goda godare

KELLOG:S FROSTIES kondomer: De väcker tigern i dig

GEVALIA kondomer: När du får oväntat besök

NOKIA kondomer: Connecting people

CARLSHAMNS kondomer: Gott, gotti, gott gott

McDONALDS kondomer: Livet har sina goda stunder

LIBERO kondomer: Det känns tryggt

LÄTTA kondomer: Om du har bestämt dig

VICKS kondomer: Extra starka, extra friska

STATOIL kondomer: Det du behöver när du behöver det

PEDIGREE PAL kondomer: Rekommenderad av ledande uppfödare köttiga bitar rakt igenom

GB-GLASS kondomer: Jag och min magnum

LORÉAL kondomer: För det är jag värd

GORETEX kondomer: Guarantied to keep you dry

DELIKATESS YOGGI kondomer: Nya smarriga smaker i ny fin förpackning

ERICSSON kondomer: It’s all about communication

MICROSOFT kondomer: Where do you want to go today

AHLGRENS BILAR kondomer: Det enda sättet att stoppa dom är i munnen

PRINGLES kondomer: Once you pop, you can’t stop

BLÅ BAND kondomer: Smaskens till sista slicken

WHISKAS kondomer: Om ”kissen” själv får välja

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 20 januari, 2010.

3 svar to “Hur det skulle kunna se ut om många stora företag gör reklam för samma sak (läs kondomer)?”

  1. Pringles-varianten var ju en klar vinnare. LMAO!! Men de andra är också himla bra.

    Gilla

  2. Jo, den är fin. Men visst ligger det en hel del i vad jag skrivit?

    Gilla

  3. […] skrivit fler aforismorer och dylikt tidigare, bla. här och […]

    Gilla

Kommentera

 
