Datorproblem

Under den senaste tiden har jag haft stora problem med min stationära dator – har läst på och krånglat som en gnu för att få det att fungera, vilket det fortfarande inte gör. Det är jävlar i mig inte enkelt med att lära sig allt vad gäller SCSI och styrkort och BIOS-inställningar på en nyare dator när man är utbildad på äldre modeller.

Ett tag lyckades jag få min gamla Chalmers-laptop (en IBM Thinkpad a31 från IT-universitetetLindholmen i Göteborg; Chalmers & Göteborgs Universitet) att fungera. Men nu har även den kraschat – något jag arbetat på. Samtidigt som jag löste problemet med min stationära dator – men dessvärre utan SCCI-hårddisk och en nyinstallerad DVD-brännare.

Jag blev under min LapTop-krasch faktiskt så förbannad att jag de facto lyckades få igång min stationära PC; men då uppenbarade sig – och är fortfarande – ytterligare problem; hitta SCSCI-disk, SCSI-styrenhet, trådlösa nätverk, nätverkskort, trådlösa nätverk, protokoll och adaptrar osv i all ändlighet.

Detta är således anledningen till varför jag inte skrivit värst mycket här den senaste tiden.

Och samtidigt har jag min korrespondens att bemöta, svara på, läsa, variera mig i – och för att inte tala om möten , närmast dagligen, och en essä jag arbetar på, med tanke på vinsten i Vetsagas essätävling, inför Hans Ruin-tävlingen. . .

Men det här med att uppdatera bloggen – det ska det bli ändring på.

Om nu inte tekniken ännu en gång tar övermakten!

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 13 februari, 2010.

Kommentera

 
