S. T. Joshis uppdaterade Lovecraftbibliografi har publicerats

University of Tampa Press har släppt S. T. Joshis uppdaterade H. P.  Lovecraftbibliografi,

inbunden här,

och här i mjukpärm.

Det rör sig om samtliga publiceringar runtom i världen av Lovecrafts verk fram till och med 2007. Mer information finns – det är bara att följa länkarna.

Det verkar inte vara många internetbokhandlar som har dessa utgåvor, utom Amazon som har mjukpärmsutgåvan. Men böckerna går naturligtvis att beställa direkt från förlaget.

Enligt vår svenske Lovecraft-kännare Martin Andersson, som också medverkat, ser boken mycket bra ut.

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 17 mars, 2010.

2 svar to “S. T. Joshis uppdaterade Lovecraftbibliografi har publicerats”

  1. Av misstag använde Joshi min preliminära förteckning över Lovecraft på svenska i stället för den slutgiltiga versionen, så åtminstone 20 svenska Lovecraftframträdanden saknas i bibliografin. Detta får sägas vara delvis mitt fel. Felstavningar och missar i den svenska information som är med svär jag mig däremot helt fri från. Det är ändå en oerhört användbar bok.

    Gilla

    • Tack för informationen.

      Jag har ännu inte haft råd att köpa boken och inte ens sett den, men detta låter verkligen som ett bakslag. Tråkigt att höra att det blev såsom du berättar. Men visst måste ändå boken vara oerhört användbar; jag är personligen riktigt sugen, men satsar nog när slantarna tillåter först och främst på den uppdaterade Lovecraftbiografin.

      Gilla

Kommentera

 
