Marmeladkungen utökar sin bokförsäljning med betydligt mer ovanliga verk

Den sista tiden har jag arbetat på en baksidestext till en bok som snart lär publiceras, och har även i dagarna korrekturläst ett redan korrekturläst manus – och faktiskt funnit några felaktigheter. Vid sidan av författarskapets bedrifter rensar jag i bokhyllor och i lägenheten i dess helhet; för jag måste få mer plats, och framför allt få någon slags inkomst utöver den jag har. Det är inte kul att ständigt behöva oroa sig för ens ekonomi, även om det naturligtvis finns värre saker att oroa sig för.

Men min rensning kan ju alltid visa sig gynna andra; då jag säljer ut mycket till vrakpriser – samt en hel del riktigt rara objekt. Om du finner något du är intresserad av är det bara att mejla mig på anson@passagen.se och berätta eller fråga eller be om bilder osv. Om du bestämmer dig för att göra affär skickar jag information om mitt konto osv. När jag sedan ser att pengarna kommit in skickar jag omedelbart det du betalt för.

Betalningsvillkor. Som vanligt gäller förskottsbetalning till mitt Swedbank-konto (eller via post) – samt att köparen betalar den i det här fallet billiga frakten. Mellan 500 gram och ett kilo kostar frakten 40 kronor, då jag har rabattfrimärken, en portokostnad som knappast kan bli lägre!

Här följde ursprungligen en lista med nya böcker, men då jag varje dag säljer samt lägger till fler böcker till försäljning måste jag dessvärre stryka blogginläggets ursprungliga innehåll och hänvisa till min kompletta lista över vad jag har att sälja. Den hittar du här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på onsdag, 24 mars, 2010.

3 svar to “Marmeladkungen utökar sin bokförsäljning med betydligt mer ovanliga verk”

  1. Jag hoppas verkligen att du vid något tillfälle läst Time and Again, även om du inte har läst just det ex du säljer. Det är en heltigenom fantastisk bok.

    Gilla

    • Jag har faktiskt inte haft tid att läsa den boken ännu, men vet att den är fantastisk, då många andra berättat det för mig. Däremot läser jag för närvarande en annan bok av Jack Finney – Triffidernas Uppror (Delta 1), som också är bra, även om den numera – åtminstone av mig – kan anses smått långsam. Jag tänker mycket på Jose Saramagos Blindheten (romanen – inte filmen), även om denna förstås kom så enormt mycket senare.

      Är du inte sugen på att köpa Time and Again av mig? Det är ju den amerikanska förstaupplagan i fint skick!

      Gilla

      • Gaah! Inled mig icke i frestelse! Jag måste tyvärr hushålla med både utrymme (ont om plats i bokhyllan) och pengar (ska på kongress i USA som du vet), så om boken inte är absolut nödvändig måste jag stå över. 😦 Men det är som sagt verkligen en enastående bok — kanske den bästa tidsreseroman jag läst.

        Gilla

Kommentera

 
