Marmeladkungen Fredrik F. G. Granlund återigen publicerad – med novellen ”Världens förlängning”

Undertecknad behövde en paus under tiden jag lägger ut min film- och bokförsäljningBokbörsen, och råkade nu plötsligt upptäcka att min novell ”Världens förlängning” blivit publicerad.

Detta måste förstås uppmärksammas – särskilt i och med att inte jag uppmärksammat det. Redaktören Peter Trixe har  antagit och publicerat novellen på science fiction-bloggen Sajberspejs. Detta (utan min vetskap!) redan den 22 mars i år.

Jag vill således uppmärksamma och rekommendera denna min närmast säreget skarpa novell. Jag är riktigt glad att den nu publicerats och äntligen når ut till ”massorna”.

Här läser du novellen.

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 28 mars, 2010.

4 svar to “Marmeladkungen Fredrik F. G. Granlund återigen publicerad – med novellen ”Världens förlängning””

  1. Congrats.

    Jag är själv med på den där sajten. Den växer sakta men säkert: ”vad stort sker, sker tyst” eller vad man ska säga.

    Gilla

  2. Din story är gediget träsnideri, förfaren drejarkonst i ordbrukets praktik.

    Det är substans, god form, fett handlag. Den höjer profilen på aktuell sajt.

    Gilla

Kommentera

 
