Marmeladkungen återigen en publicerad fotograf

C-M Edenborg och Bokförlaget Vertigo hade nyligen en pristävling där man på en dag skulle skapa ett bokomslag till den kommande boken Klitty – ett rymdäventyr samt naturligtvis skicka in detsamma.

Det dröjde sedan tills i onsdags innan jag lade märke till att även om jag inte hade vunnit tävlingen, så hade jag ändå, som en av sju ”andrapristagare”, fått mitt fotografi publicerat på bokförlagets blogg: Vertigomannen vittnar – om och kring det enda porrförlaget som ger ut kvalitetslitteratur. När jag nu betraktat det vinnande bidraget är det uppenbart att jag inte förtjänade att vinna, men jag hedrades alltså ändå med en onlinepublicering med följande förslag till bokomslag

För den som är intresserad av de övriga publicerade bidragen kan ni se dem här. Och det vinnande bidraget, som alltså blir omslaget till den kommande boken Klitty 5, kan ni se här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 30 april, 2010.

2 svar to “Marmeladkungen återigen en publicerad fotograf”

  1. Vertigo älskade jag innan jag kände till det. Jag kikade på bilderna och insåg att som bildkonstnär skall jag hålla mig till teckningar som bara jag ser, ni och du kan det där. 8)

    Gilla

  2. Ledsen att jag dröjt med svar, men det enda jag egentligen kan uttrycka är ett TACK!

    Gilla

Kommentera

 
