Alla dessa böcker – de läggs ut allt eftersom till försäljning och tycks inte ta slut…

Jag förstår om jag för närvarande kan uppfattas såsom disträ och att man anser att jag inte uppdaterar bloggen, men så är inte riktigt fallet. Jag gör faktiskt detta, även om jag inte direkt lägger ut några nya blogginlägg. Jag fortsätter nämligen att lägga ut böcker, CD-skivor, VHS- och DVD-filmer till salu, här och på bokbörsen.

Alltså. Mer böcker till försäljning. Och mer… Det verkar aldrig ta slut. Mina dagar tillbringas med att svara på beställningar, kontrollera att pengar kommit in på mitt bankkonto, packa böcker, filmer osv, frankera paketen och gå iväg till posten med det som ska skickas iväg.

Må så vara att jag är noggrann med vikt, sidantal, ISBN, pris (så att jag är billigare än andra) osv. Men jag finner det själv helt osannolikt hur mycket jag faktiskt säljer och fortfarande har att lägga ut till salu. Det är dessutom, bortsett från allt jobb, riktigt roligt.

Så om du inte kikat på vad jag har att sälja – gör det här. Härnäst kommer jag att ändra upplägget på hela försäljningen, vilket jag kommer att återkomma till.

Men för övrigt. Jag lär mig även en hel del. Här är ett exempel på Isaac Asimov, en författare vars verk jag samlar på. Inte fan visste jag att bland hans tidiga svenska verk så publicerade han sig i Sverige under pseudonymen Paul French. Nyttig information för en bibliofil som undertecknad.

Idag fick jag dessutom föregångaren till Lucky Starr på Merkurius, David Starr – rymdjägare (David Starr – Space Ranger), på posten. Även den publicerad i originalutgåva på svenska under pseudonymen Paul French… Trevligt. Jag får ta och publicera ett kort på den sistnämnda boken i morgon, tror jag.

För övrigt säljer jag den högra boken på fotografierna. Glöm inte att återvända till min säljes-sida.

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 7 maj, 2010.

Kommentera

 
