Marmeladkungen får en stor, ja rentav betydande, roll i ett nytt bokförlags utgivning

Det är underligt hur man kan efterfrågas utan att egentligen efterfrågas. Jag har precis skrivit det med andra ord på Facebook: Jag tror att jag lider av ett mindervärdeskomplex – jag tror inte att jag är så bra som jag verkligen är.

Den här gången gäller det ett nytt bokförlag, vilket inom kort kommer att påbörja sin utgivning. Inte bara böcker, ska tilläggas – men även CD-uppläsningar inom olika ämnen, samt fotografier, ramar, varierande trycksaker som kommer att skänka undertecknad i rollen som redaktör, textsättare, bildredigerare och allmän kritiker en ytterligare erfarenhet. För visst måste jag sätta mig in i en mängd områden på ett mer professionellt sätt jämfört med tidigare.

Vad gäller bokförlagets namn och dess planerade tre första böcker kan jag inte avslöja mer än min roll. Nej, än så länge måste slöjan vara fördragen pga sekretessen. Däremot kommer jag personligen – bortsett från redaktionen och de förlagets områden jag delvis eller ensam ansvarar för, – även i och med förlagets andra bok att komma att ingå med egna texter – essäer och/eller noveller.

Det går framåt. Eller, vad ska jag säga?

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 26 juli, 2010.

2 svar to “Marmeladkungen får en stor, ja rentav betydande, roll i ett nytt bokförlags utgivning”

  1. Goddamnit! Grattis är på sin plats. 8) Låter som ett drömjobb! Hade jag inte varit dyslektiker hade jag gärna varit nåt av det du nämnde. Men jag skriver så tangenterna flyger och far i alla fall.

    Grattis igen!

    Gilla

    • VAD SKA JAG SÄGA? Sitter här och och mest av allt funderar på hur medioker och eländig jag är – men minns snart min nyligen påfunna devis, något jag kanske bör använda som en premiss i mitt liv, just det att jag kanske lider av ett mindervärdeskomplex; att jag faktiskt inte tror att jag är så bra som jag verkligen är. 😉

      Gilla

Kommentera

 
