Det nya livet – eller, det gamla livet

Jag är en ömklig mäniska, men fixar allt – ja, överallt. Jag utför faktiskt mirakel och (åtminstone ibland) underverk, även om det sistnämnda tar lite längre tid.

Ändå tar jag på mig uppgift efter uppgift och ordnar faktiskt i det närmaste alltid upp det jag sagt att jag ska.

Men jag är en ömklig människa. Trots mina kunskaper, mitt intellekt, och mitt självförtroende kan jag inte ordna min egna person.

Jag är verkligen en ömklig människa, som dessutom tycker synd om sig själv. Detta är, om något, onekligt ömkligt!

Jag mår så dåligt! Föraktar min egna person!

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 2 augusti, 2010.

Ett svar to “Det nya livet – eller, det gamla livet”

  1. Med andra ord: du är männsklig. 😉

    Gilla

Kommentera

 
