Ännu en ny Lovecraft-bok kommer att publiceras på svenska – av Bakhåll förlag

Något jag totalt missat är att även Bakhåll förlag har annonserat att ett nytt Lovecraft-boksläpp: Sarnaths undergång. Detta är nämligen annonserat på adlibris, och går att läsa här.

Boken beräknas säljas för 134 kronor, och med tanke på titeln gissar jag att det rör sig om nyöversättningar av några av H. P. Lovecrafts fantasynoveller. Hur som helst blir det som alltid när det rör sig om nya Lovecraft-böcker riktigt intressant.

Och naturligtvis kommer jag att uppdatera denna text fortast jag får reda på mer.
uppdatering 2 dec 2010: Via kontakt med Charlotte Hjukström kan jag nu avslöja innehållet i denna kommande Lovecraft-volym: ”Sarnaths undergång”, ”The Quest of Iranon”, ”The Lurking Fear”, och ”The Dream-Quest of Unknown Kadath.” Översättning av Charlotte Hjukström. Fackgranskning av Martin Andersson.
Och Marmeladkungen kan till och med, som första blogg, publicera bokomslaget!

(Ett stort tack till Bakhåll förlag, Charlotte Hjukström samt Martin Andersson för denna information)

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 27 november, 2010.

5 svar to “Ännu en ny Lovecraft-bok kommer att publiceras på svenska – av Bakhåll förlag”

  1. Snyggt jobbat F.G

    Gilla

  2. Tackar, tackar…!

    Gilla

  3. Bra bok! Men fattas inte The white ship och Celephais? – det vore nice med en riktig dreamlands-bok som innehåller allt som är bra! Hur som helst ser jag fram mot denna samling.

    Gilla

    • Instämmer. Och nu när du nämner dessa noveller kan jag inte annat än att börja fantisera om en komplett svensk översättning av Lovecrafts noveller. Det vore jävlar i mig något. (Eller som H:ström förlag gjort med Edgar Allan Poes noveller – tre delar, komplett…)

      Gilla

  4. […] Lurking Fear”, och ”The Dream-Quest of Unknown Kadath.” (Jag har tidigare tipsat om detta här, och det finns lite mer info på adlibris […]

    Gilla

Kommentera

 
