Jag börjar redan träna på att sjunga julsånger – och det går på noter

Förberedelser inför jul

Barnen är lagda under granen, klapparna i sängen, kakorna är tvättade, golven är bakade, jag har hängt ut gröten i julkärven, lagt skinkan i frysen, köttbullarna är slängda, har satt fjädrarna i riset, har klätt granen med nybakta lussekatter – eller var det dem jag skulle ha haft som vapen den 30 november?

Strunt samma – huvudsaken är att jag har järnkoll på allt förutom mig själv och allt jag har att göra, och det är självklart att jag inte är ett dugg stressad samt att jag sover varje natt. Nu ska jag bara se till att träna på att sjunga riktigt sköna julsånger enligt följande noter – det ska bli riktigt trevligt att fira midsommar på fredag! Och som jag skrev i rubriken till detta inlägg:

Och när jag för övrigt gör något så gör jag det inte halvhjärtat, nej, nej – det kommer att gå på noter!

(klicka på bilden! Av någon anledning fungerar inte gif-animationen annars…)

Och efter att denna jul väl är över får jag väl ta och lägga in mig med lite dropp som återställare…?

God jul tillönskas er alla!

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 20 december, 2010.

Kommentera

 
