Marmeladkungen har blivit inbjuden att delta som gäst i två paneldiskussioner på Eurocon, 17-19 juni

Det är riktigt härligt att kunna förtälja att jag bjudits in – samt tackat ja till att – att delta i programmet vid den stora fantastik-kongressen Eurocon 2011 som kommer att gå av stapeln i Stockholm i sommar, 17-19 juni, såvitt jag förstår vid Kungliga Tekniska högskolanmed programmet till största delen på engelska. Panelerna jag ombetts delta i handlar om är på ett ungefär som följande (1) diskussion bland amatörförfattare – med tankar om Varför man skriver? Problem och nöjen, sätt att mötas och få kritik etc.”, samt (2) en paneldiskussion om Lovecraft idag – med diskussionsfrågor som: Hur Lovecrafts mytologi påverkar dagens skräck och fantasy. Hur det är att skriva Lovecraft-noveller och pastischer. Samt varför författaren fortfarande är så omåttligt populär och alltjämnt lockar så många läsare.

Detta kommer att bli gott! Synnerligen trevligt! Och jag hoppas verkligen kommer och lyssnar på mig och vad jag har att säga rörande skrivande och Lovecrafts essens.

~ av Fredrik F. G. Granlund på söndag, 23 januari, 2011.

10 svar to “Marmeladkungen har blivit inbjuden att delta som gäst i två paneldiskussioner på Eurocon, 17-19 juni”

  1. Om man ska läsa ”fantastik-kongressen”, varför inte skriva det i stället för ”science fiction-kongressen”? 😉

    Gilla

  2. Jag ska helt klart försöke att vara närvarande. 8) Det låter jävligt kul!

    Gilla

  3. Kul att du äntligen får åka på kongress och sola dig i glansen bland fantastikmänniskor.

    Om jag själv kommer? – Sannolikt inte men osvuret är bäst.

    Gilla

  4. i like it Marmeladkungen har blivit inbjuden att delta som gäst i två paneldiskussioner på Eurocon, 17-19 juni « Marmeladkungen now im your rss reader

    Gilla

  5. Visst vore det kul att träffas. Men mina hinder heter ”pank-måste jobba-och i den mån jag reser blir det till Övik för att se till min gamle far”, så det stupar sannolikt på detta. Men ha kul, vissa kongresser blir rätt magiska. Ett FLOW av folk, idéer, böcker, allt.

    Gilla

  6. En av de panelerna är redan kl 10 – på lördagsmorgonen! Så stark uppmaning till folk att ställa upp och hasa sig dit!
    Vill också tipsa om att undertecknad kommer att twittrsa nyheter från Eurocon, så bli Follower till @SFJournalen (den som nu är på Twitter).

    –Ahrvid

    Gilla

Kommentera

 
