”Alla (bortsett från min sons!) hjärtans dag”

Den lilla, lilla och ack så svaga människa som står bakom dessa ord, eder så kallade marmeladkung, är i så otroligt många avseenden osannolikt svag; men min son (Vincent Frost Schenck Granlund) dog också sju månader och en dag gammal i ett medfött hjärtfel (18 juli 2008 – 19 februari 2009). Det är särdeles tunga tangenter att trycka på för att få fram en sådan mening. Verkligen. Tro mig. Eller skit fullständigt i det! Vid skrivandes stund spelar det mig faktiskt absolut ingen roll!

Jag orkar inte skriva värst mycket mer, utan låter istället en husgud, herr johnny stålar, eller om jag ska vara lite mer politiskt korrekt och använda hans ”korrekta” plebejiska namn, Johnny Cash, få berätta hur jag känner och hur jag mår – och OBSERVERA nu att jag VERKLIGEN menar det jag citerar i text nedan! Så nu på ”Alla (bortsett från min sons) hjärtans dag” finns det alltså HÅRD MENING med följande utdrag:

Marmeladkungens nästan-alla-hjärtans-dags-tolkning-med-en-särdeles-väsentlig-innebörd!

[…]

I focus on the pain
the only thing that’s real

[…]

try to kill it all away
but I remember everything
what have I become?
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end
and you could have it all
my empire of dirt

[…]

Beneath the stains of time
the feelings disappear
you are someone else
I am still right here

what have I become?
my sweetest friend
everyone I know
goes away in the end
and you could have it all

my empire of dirt
[…]

If I could start again

A million miles away

I would keep myself

I would find a way

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 14 februari, 2011.

2 svar to “”Alla (bortsett från min sons!) hjärtans dag””

  1. Det var tråkigt att läsa om din sons borgång. Att förlora att barn är den störsts sorgen.

    Gilla

Kommentera

 
