När jag skulle lägga mig direktsändes den 83:e Oscarsgalan

Jag skulle efter en särdeles lång dag, som mestadels för min del innehållit förluster – förluster (andras vinster) av bokstäver, ord, meningar, verb, adjektiv och så väldigt mycket mer i och med mitt minst sagt ganska så intensiva arbete på att färdigställa mitt novellbidrag till Mitranias novelltävling, med deadline den första mars.

Men då upptäckte jag med stor glädje att Oscars-galan direktsändes. Jag är ju faktiskt publicerad filmrecensent och har dessutom i år här på marmeladkungen listat min åsikt om 2010 års bästa filmer (här).

Inte konstigt att jag inte kan gå och lägga mig ännu – och heller absolut inte konstigt att Inception samt The Social Network just nu håller på – och kommer att – ta hem det mesta.

Vad annat kan jag säga? Även om jag främst skriver inom de fantastiska genrerna, måste man åtminstone någon gång vara realistisk!

Tillägg 2 mars. Så här i efterhand är det bara att konstatera att det till min dåvarande förvåning var filmen The Kings speech som vann Oscar för bästa film – och totalt fyra statyetter. Nu har jag dock sett denna, och kan bara konstatera att det är en förbannat bra film – som jag dessutom hade missat totalt när jag listade mina favoritfilmer under 2010. Nåja, man kan inte hänga med på allt. Däremot var jag inte långt borta. Inception erhöll fyra statyetter och The Social Network fick tre.

När jag ska gå och lägga mig den 83 Oscarsgalan – med Filip Hammar och Fredrik Wikingsson

 

Jag skulle precis gå och lägga mig efter en särdeles lång dag som mestadels för min del innehållit förluster – förluster av bokstäver, ord, meningar, verb, adjektiv och så väldigt mycket mer i och med mitt ganska så intensiva arbete på att färdigställa mitt novellbidrag till Mitranias novelltävling, med deadline den första mars.

Men då direktsänds Oscarsgalan.

Och jag är ju faktiskt en filmkritiker.

Inte konstigt att jag inte kan gå och lägga mig ännu – och heller absolut inte konstigt att Inception samt The Social Network håller på – och kommer att – ta hem det mesta.

Detta har jag tidigare skrivit om här.

~ av Fredrik F. G. Granlund på måndag, 28 februari, 2011.

Kommentera

 
