Marmeladkungen antagen för ännu en publicering – i en novellantologi som trycks till hösten

Nu går det bra för mig som författare!

Den 24 januari, alltså för exakt en vecka sedan, fick jag reda på att jag i höst publiceras med ännu en novell i bokform. Även den här gången rör det sig om en novellantologi. Och inte heller den här gången är det någon novell jag skickat in till något förlag – utan ett förlag som kontaktat mig och bett om att få publicera mig. Tyvärr får jag av sekretessskäl inte heller denna gång avslöja något om boken, novellen eller förlaget. Den informationen släpper jag dock förstås framigenom när jag har tillåtelse till detta.

Alltså: Två bokpubliceringar innan januari ens är slut! Det är inte dåligt, det!

Framgångar på andra områden

Vidare står blogginläggen här på Marmeladkungen i kö. Det är mycket att göra med detta och med mitt författarskap. Redigering av texter och bilder. Publicering. Och så vidare. Besökarna ökar ständigt. Allt fler vill publicera sig på Marmeladkungen. Jag blir av flera förlag och instanser ansedd såsom en journalist – och jag har blivit och blir fortfarande inbjuden på Bankettmiddagar för press, VIP-listor och inbjudningslistor för nya filmer (tyvärr i storstäderna).

Samtidigt hör allt fler bokförlag av sig. Överöser mig och de som skriver för Marmeladkungen med recensionsexemplar – böcker och i viss mån även film/biobiljetter.

Två nya magasin/tidskrifter har kontaktat mig och vill att jag skall skriva för dem – krönikor, bokrecensioner, filmrecensioner, betraktelser och så vidare…

Jag har precis fått ihop ett första utkast till vad jag hoppas – vill tro – är den bästa essä/artikel jag hittills skrivit. Bara lite redigering, och sedan publicering.

Mitt romansamarbete tillsammans med författaren Jan-Erik Ullström från Skövde går hur bra som helst. Tidsmässigt ligger vi riktigt bra till. Dessutom känns det precis som jag skrivit tidigare väldigt bra! Väldigt bra!

Jag har blivit ombedd att översätta ytterligare tre – egentligen fler – böcker. Från två olika förlag. Det rör sig alltså inte bara om Hastur förlag. Dessutom har jag från ett av förlagen helt plötsligt fått möjlighet att själv välja vad jag önskar översätta från en större lista.

Gissa om mina litterära framgångar just nu är glädjande!

~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 31 januari, 2012.

Kommentera

 
