Nu finns det en del nyheter här på Marmeladkungen

Det händer något. Mycket. Det går sakta framåt med den roman jag skriver tillsammans med Jan-Erik Ullström (som dessvärre är bosatt utomlands. I Skövde!) En dikt skriven under denna fredag och inlämnad till Mariestadstidningen. Och äntligen har jag åtminstone lyckats översätta den första novellen om 40 sidor, av totalt 200, i Robert W. Chambers episodroman ”The King in Yellow”, för Hastur förlag. Jag arbetar med detta och allt annat samtidigt. Hinner inte sova. Men det flyter på i en allt stridare ström. Och den som tror att det är enkelt att översätta engelska till svenska tror helt enkelt väldigt fel.

Fyra nypublicerade bokrecensioner här på Marmeladkungen

Jag har låtit publicera fyra nya bokrecensioner, samtliga från undertecknad Fredrik F. G. Granlunds penna. Den här gången rör det sig om facklitteratur (akademisk litteratur), och följ bara länkarna om du är intresserad av att få läsa mer:

Några nya sidor på Marmeladkungen

– – – – – –

– – –

Och. Tro mig. Dessa sidor kommer undan för undan att uppdateras! Och för den som inte orkar vänta utan vill kika på ännu fler saker som jag har till salu – tja, det finns här på min personliga (eller, beroende på hur man betraktar det, icke-personliga Facebooksida).

~ av Fredrik F. G. Granlund på fredag, 1 juni, 2012.

Kommentera

 
