Fungerande missriktat riktad reklam med målgruppen fanatiker

Denna afton bjuder jag på lite reklam för fanatiker – 

 

Min grundexamen på gymnasienivå är i Ekonomi med huvudinriktning på ämnet Marknadsföring, och rent kunskapsmässigt ser jag detta exempel på dra-blicken-till-sig-reklam såsom riktigt effektivt. Budskapet når åtminstone tydligt fram till den potentielle konsumenten. Och då kan man ju fråga sig varför inte reklam ser ut på detta vis i samtida Sverige . . . ? Å andra sidan kommer jag nu att tänka på att jag nu faktiskt har bojkottat TV och radio i snart tre års tid, så vem fasen är egentligen herr jag att döma?

Bilden nedan härstammar hur som helst från mitten av 1970-talet. Jag hittade den i tidningen ”FOTO med populär fotografi och Filmteknik”. Skulle någon vara intresserad har jag en rejäl trave  som jag gärna blir av med . . .

duracellreklam.

~ av Fredrik F. G. Granlund på lördag, 11 oktober, 2014.

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

 
%d bloggare gillar detta: