Ny bok av H. P. Lovecraft släpps inom kort från bokförlaget Alastor Press – ”Viskningar i mörkret”

Med stolthet kan jag avslöja att en ny bok av H. P. Lovecraft kommer att publiceras på bokförlaget Alastor Press, The Whisperer in Darkness från 1930, inom runt tre veckor eller så. Saken är att undertecknad denna gång redan från början haft ett finger med i bokens utveckling. Jag medverkar således med min kunskap och har varit med om bokens utformning.

Innehåll:

* Vermont – ett första intryck
* Viskningar i mörkret (The Whisperer In Darkness, 1930)
* Efterord ”In i det okända” av Martin Andersson

Omslaget blir förbannat snyggt, om ni frågar mig. Och Marmeladkungen är nu mycket stolt över att som första litteraturblogg här kunna presentera bokens framsida.(Jag kan för övrigt garantera att omslagets baksida är minst lika inbjudande, liksom den eminenta översättningen av Arthur Isfelt).



~ av Fredrik F. G. Granlund på tisdag, 13 april, 2010.

4 svar to “Ny bok av H. P. Lovecraft släpps inom kort från bokförlaget Alastor Press – ”Viskningar i mörkret””

  1. Mycke trevligt att Alastor fortsätter släppa H.P. Lovecraf böcker! Gillar vi!

    Gilla

  2. Dagens bästa nyhet! 8) Detta gjorde min dag, jag blir alltid glad av Lovecraftsaker.

    Gilla

  3. Varför länkar du till CJ håkansson och avgrunden -de verkar inte vilja ha nåt med dig att göra…

    Gilla

    • Jag visste inte att CJ Håkansson och Avgrunden inte vill ha något med mig att göra. Hade jag faktiskt ingen aning om. Men nu när du påpekar för dig märker jag att Avgrunden tagit bort länken till Marmeladkungen, varför jag även stryker dennes.

      Gilla

Lämna en kommentar